Dit gebeurt als je een vijver aanlegt op een berg… 20 meter boven NAP.
Het is enkele jaren geleden, ik zag de ontwerptekeningen van het verzorgingstehuis tegenover ons huis. En ik gaf gratis advies: maak geen vijver, dat gaat niet goed. Maak een ondiepe kuil… en het water is zo weg.
Nee dat kon niet volgens de architect en hovenier…. Ook de projectontwikkelaar luisterde niet.
Hier ziet u het resultaat. Op de Utechtse Heuvelrug is regenwater binnen no time verdwenen… en dus heeft men nu een leegstaande vijver…
Mijn advies… maak er een raingarden van… met mooie plantjes die zowel teveel als te weinig water kunnen verduren…
Heeft u andere tips? Ik ben benieuwd.
En… waar blijft uw regenwater? Niet naar het riool in de straat… hoop ik?