Een slimme boer… verhoogt gewoon zelf de waterstand in zijn land..
Mooi artikel op RTV-Utrecht vandaag: een boer die met houten plankjes de waterstand in zijn sloot met 30cm kan verhogen… zodat de zijn gras langer groen blijft tijdens deze lange periode van droogte.
Dit is voor mij een prachtig voorbeeld van eenvoudige maatregelen om de negatieve gevolgen van droogte te beperken…
Maar… misschien zie ik wel iets over het hoofd… Daarom de vraag… is dit een oplossing voor heel Nederland?
Of kan dit maar op een beperkt aantal plekken?
En wat is het effect op KRW-waterkwaliteit? Durft iemand zich te branden aan een hypothese?😅😅 Ik ben benieuwd! en leer graag bij.